To właśnie od umiejętności zależeć będzie m.in: Szybkość władania mieczem, celność strzelania z łuku, i tym podobne rzeczy. Zapoznajcie się z listą, i pamiętajcie, że to, jakie umiejętności zostaną wam przyznane na początku, zależy od jakości napisanej przez was Karty Postaci.
Każdy "skill" może mieć poziom od 1 do 10, umiejętności zwiększają się przez podejmowanie określonych działań (mówiąc prościej: walkę określonym rodzajem broni, akrobatyczne skoki i tym podobne). Można mieć maksymalnie cztery umiejętności, zmiany w późniejszym czasie nie są możliwe.
Umiejętności:
Walka mieczem jednoręcznym - ma wpływ na szybkość i precyzję ciosu.
Walka mieczem dwuręcznym - jak wyżej.
Walka toporem jednoręcznym
Walka toporem dwuręcznym
Walka jednoręcznym obuchem
Walka dwuręcznym obuchem
Walka wręcz - ma wpływ na siłę uderzeń zadanych bez użycia broni.
Strzelanie z łuku - celność strzałów z wszelkiego rodzaju łuków.
Strzelanie z kuszy - celność strzałów z kusz.
Walka dwiema broniami - nie możemy co prawda nosić dwóch mieczy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy chwycili jednocześnie za miecz i sztylet. Wpływa na szybkość i precyzję ciosu.
Parowanie tarczą - zwiększa szanse na parowanie uderzeń, wymaga posiadania tarczy.
Unikanie - zwiększa szanse na udany unik.
Akrobatyka - zmniejsza szanse na otrzymanie obrażeń podczas upadku z wysokości. Ma również wpływ na zasięg skoku.
Górnictwo - wpływa na ilość wydobywanych minerałów, wymaga posiadania kilofa.
Myślistwo - od stopnia tej umiejętności zależy jakość pozyskiwanych trofeów z zabitych stworzeń. Wymaga posiadania noża (otrzymujemy na początku gry).
Offline